Aktiv igen

För nya läsare som har hittat hit och som kanske inte har läst de första inläggen så är alltså detta enbart en blogg om resor och saker som jag anser vara viktiga eller tillhör resor. 
   Jag går i 9an och vissa skolor åker då på klassresa, koncentrationsläger eller vad man nu vill kalla det. Våran skola är väldigt liten men har alla årskurser, så varje 9a åker till koncentrationslägret i Prag, besöker en skola där och lite sånt. Detta ska vi göra om 10 dagar(!!!). Vi har fått ett schema över vad vi ska göra de dagar vi är där, packningslista, fått reda på vilka/vem vi ska dela rum med, vi har även haft lite kontakt med några elever var från skolan vi ska besöka osvosv.
   Shoppingen är tydligen väldigt bra och därför kommer jag inte ta med mig alls mycket packning så jag får plats med allt hem sen haha. Men de närmsta veckorna nu har jag så himlaa mycket att göra att jag har nästan packat färdigt redan medans mamma som ska följa med inte ens har plockat fram sin resväska.. Jag ska förresten dela rum med Paulina vilket kommer bli riktigt mysigt ♥ Haha och min mamma ska dela rum med hennes mamma.. Men det kommer bli svinbra! Vi kommer inte få ha med våra datorer så antingen kommer jag göra inlägg via mobilen eller så kommer jag skriva inläggen när jag kommer hem.. Jag ska fundera på hur jag ska göra och ni kommer självklart få reda på det! 
   Vi ska förresten bo på ett båthotell som ligger ganska centralt.
 
 
 
 
 

Vad har du på hjärtat?