Poolhäng

 
Jag vaknade vid 10 och var redan då skitslö, gick ner och åt frukost - nutellamackor, ägg, yoghurt och juice. Vi bytte om till badkläder och gick ner till poolen, jag och mormor har sagt att vi ska bada 3h om dan.. Och om det inte var mer så har iallafall jag badat så länge idag! Men det börjar bli astråkigt att bada för det finns typ inget att göra i poolen.. För dem har så mycket regler som man måste följa att man mår dåligt.. Läste på dörren att man inte får ha: saker som man ska blåsa upp, "tanning products", man får inte spela med boll, man måste duscha innan man hoppar i badet men man får inte ha med sig schampoo och tvål och massa såntdär.. Men det är många som har med sig t.ex badringar ändå! Jag hade velat ha en luftmadrass, för det hade varit mysigt att bara kunna ligga och flyta samtidigt som man solar istället för att simma eller kolla hur långt man kan gå på händer innan man inte kan andas mer.. 
 
   Fåglarna här är så jävla galna.. Tror jag kommer döda dem snart.. Det verkar som att dem aldrig sover heller, de bara piper och håller på! Duvorna är värst för dem låter lika dant heela tiden medans dem andra är tysta ibland.
   Jag vet inte varför, eller jo det är tydligen för att det är så mycket inbrott här.. Men för varje fönster och dörr sitter det ett galler som man måste låsa och hålla på, det ser ut som fängelsen överallt och det känns som det med! Sen så sitter alla nyckelhål upponer + att det finns typ 347 nycklar för att det är olika till alla fönster och dörrar.. Första dagen som jag var här så åkte mormor och Stig med bussen hit och jag åkte bil, så jag kunde packa upp mina väskor under tiden. Monica gav mig nycklarna och visade vilka som var till fram- och baksidan sen när jag skulle gå ut och sätta mig för att vänta på mormor så stängde jag ytterdörren, men jag visste inte att ifall man stänger utedörren utan att ha nycklarna med sig så blir man utelåst! Det var extremt pinsamt att fråga ifall dem hade en extranyckel.. Men det löste sig och vi kom in igen!

Kommentarer:

1 Mamma:

skriven

Här har det regnat hela dagen. Läs din bok! eller köp en spansk skvallertidning!

Svar: Jag läser min tråkiga bok och har redan köpt en spansk skvallertidning!
Annie

Vad har du på hjärtat?